Alla inlägg den 31 januari 2021

Av Lillan - 31 januari 2021 14:56

En lång vecka är till ända.
Möten med advokat, socialen och ny tjänst på jobbet. Allt är ett enda virrevarr med känslor tankar åsikter och idéer.
Min advokat är en relativt ung man med god insikt om denna sortens ärende.
Han gav trygga svar och stressade inte.
Han sa heller inte ?jag tycker du skall...?
Utan förklarade tänkbara scenario och lät mig utifrån det säga vad jag vill.

På jobbet är det nu tjänst, nya uppgifter och nya kollegor. Förhoppningsvis är det slut med skitsnack och personliga påhopp.
Jag ser fram emot februari som kommer inne hålla mycket utbildning och lära känna allt och alla nya.

Igår åkte jag och Mr älskling till Örebro för ett dygn med bara mys.
Vi mötte upp vänner som även de haft Corona. Sen gick vi och åt middag. Så mysigt och roligt.
En känsla av frihet att kunna umgås med andra människor. En fördel med att vi genomlidit Corona.

Men vi skulle aldrig träffa någon som själv inte har antikroppar. Man vet för lite om smittovägarna för att vi ska våga det.

Sen låg vi nära hela natten. Pratade till småtimmarna om det mesta. Bla förlovning.
Japp, vi ska förlova oss.

När? Det har vi inte bestämt men att komma så långt att prata om det. Dessutom att bestämma oss för att det är så det ska bli. För oss är det stort då våra liv kantas av ex som gör allt de kan för att ställa till problem.

Men i morse vaknade jag med allergi i hela ansiktet. Ögonen svullna och kinder som brinner. Dessutom har jag fått utslag kring munnen så jag ser inte klok ut. Tur jag vet att han älskar mig med eller utan min allergi. Som förövrigt verkar bli sämre på vintern efter att jag fick min blodcancer.

Måste komma ihåg att fråga min läkare om detta.
Men nu ska jag njuta av den blå himmel och solens strålar som naturen bjuder på idag.

See you later

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

SBSC är min blogg om att gå vidare i livet. När jag fyllde 45 fick jag ett armband av mina vänner med inskriptionen "She belived she could so she did" Det är nu mitt ledord i livet. Jag vet att jag kan och jag vill så let´s do it.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards