Direktlänk till inlägg 20 december 2020

Högertrafik

Av Lillan - 20 december 2020 13:27

YESS!!Jag tog mig till affären fram och tillbaks.

Inte så mycket folk ute som tur är, men ag har ändå hela min mundering på mig.

Munskydd-efterom jag anser att de måste skydda lite iallafall.

Luva- för att den hjälper till att hålla ångesten i chack.

Handskar - för att minimera ev kontaktsmitta. 

Det är inte något folk i dag bryr sig om längre. Det är tack och lov vanligt att människor försöker minimera smittan. Men när man går lika fort som en snigel, vaggar och linkar som en gravid med 2 brutna ben..

Ja, då måste tom jag le åt min spegelbild.

 

Hur som helst så är jag hemma igen, helt slut. svettig som om jag avverkat ett marathon. 

Sagt och gjort jag hoppar in i duschen.  Eller hoppar ska vi nog inte kalla det. Snarare ramlar.

Satte på vattnet, satte mig på golvet och där satt jag till nyss. Har ingen kraft till att få på mig kläderna. Vill bara sitta här i min soffa och lyssna på musik.

Skriva lite skit här. Läsa era bloggar. Titta på massa fina julbilder.

 

Måste väl ändå vara rätt val att strunta i kläder (JA! Jag har morgonrock och trosor på mig)

Men måste man ha kläder varje dag? Tar du på dig kläder 365 dagar om året? 

Det gör inte jag. I min familj har vi pyjamasdagar. Då finns inga krav mer än att man inte sitter vid matbordet och äter hämtpizzan med bar överkropp. Fast den regeln finns året runt. 

Den kom till på en utlandssemester. Farsan å brorsan satt i badbyxor och skulle äta. De ansåg att det var ok eftersom vi satt på en strandrestaurang...

Morsan, syrran och jag tycker inte om det men ville inte bråka. Så istället tog vi helt sonika av oss och satt i enbart bikinibyxorna. Det tog ca 17 sekunder för dem att få på sina tröjor. Sen finns den. 

Härligt det var att få upp ett kul minne. De är inte så ofta nu för tiden.

 

Men det var inte det jag skulle skriva om.

 

Högertrafik. Så var det! I Sverige har vi högertrafik när det gäller bil och div motorfordon.

VARFÖR gäller inte det när man går? Särskillt nu när det är social distansiering som gäller.

Att gå i köpcentrum, på en trottoar eller i kollektivtrafiken idag är värre kaos än när det INTE är en pandemi. 

Folk har INGEN respekt för sig själva eller andra. De bara går rakt fram. Lutar sig framför när man hämtar något i en kyldisk. Jag blir så besviken på att fet finns människor i denna del på vår jord som har MISSAT att det faktiskt är en ganska farlig pandemi. Du kanske inte blir så sjuk men jag kan dö.

Din mormor kan dö. Vill du ha det på ditt samvete. Det kanske inte är du som smittar henne men du kanske smittar sjuksköterskans man som smittar sin fru som tar ett prov på henne.


Så tänk tänk en gång till.

Tillsammans ska vi ta oss igenom detta. 

 

Nu är han här så vi ska väl försöka prata..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillan - 31 januari 2021 14:56


En lång vecka är till ända. Möten med advokat, socialen och ny tjänst på jobbet. Allt är ett enda virrevarr med känslor tankar åsikter och idéer. Min advokat är en relativt ung man med god insikt om denna sortens ärende. Han gav trygga svar och...

Av Lillan - 27 januari 2021 12:15

Nu räcker det. Jag har fått nog. Strejken är inledd. Godsmottagningen är stängd och inga mer sorger eller problem mottages. När jag äntligen efter 6,5 veckor är tillbaks på jobbet. Jag har lyckats boka in en staycation med Mr älskling för att lad...

Av Lillan - 22 januari 2021 17:08

Sakta men säkert sjunker verkligheten in. Mitt barn kommer tas ifrån mig för att jag litat på myndigheterna. Jag söker efter en nål i en höstack och greppar efter alla sprickor i bergets lodräta vägg för att inte missa vad som kan bli räddninge...

Av Lillan - 21 januari 2021 14:10

Inatt blev det inte mycket sömn. Tankarna har snurrat fler varv än vad som borde vara möjligt. Jag ringde socialtjänsten för att bena ut några frågor och svaren jag fick är än mer chockande än den information jag fick igår. De anser bla att...

Av Lillan - 21 januari 2021 01:19

Knappt har jag påbörjat min återhämtning efter covid-19 så kommer det värsta samtalet i mitt liv. Socialen i min ursprungskommun meddelar att det inkommit anmälningar (alltså flertalet) mot mitt ex som är boendeförälder för vår yngste son. De h...

Presentation

SBSC är min blogg om att gå vidare i livet. När jag fyllde 45 fick jag ett armband av mina vänner med inskriptionen "She belived she could so she did" Det är nu mitt ledord i livet. Jag vet att jag kan och jag vill så let´s do it.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards