Direktlänk till inlägg 22 december 2020

Lägga pussel

Av Lillan - 22 december 2020 20:46

Har du någon gång lagt ett pussel? 

Har du någon gång lagt ett pussel och upptäckt att det saknas en bit på slutet?

Jag har under en ganska lång tid försökt lägga mitt livspussel och det har funnits för många bitar.

Jag fick verkligen inte ihop kaoset. 

 


(Bild lånad från internet)

Så vad gjorde jag? Skadad som jag är avslutade jag mitt förhållande. 

Resultatet? Pusslet blev om än svårare att få ihop. Insåg med vändande post att jag inte är hel utan honom. 

Att utan honom vid min sida funkar inte livet, jag, min hälsa, jobbet eller andra relationer.

Utan honom kan jag inte ens andas normalt.


Vi har ett struligt förhpllande och har haft det i snart 5 år.

Men vi kan inte leva utan varandra. Vi blir båda destruktiva.

Jag faller ner i ångestens djupa brunnar. 

Han blir irritabel och sluten. Mot ALLA.


Vår relation är kantad av hatare som fuqar upp oss. 

Hur mycket vi båda vet att vi är varandras pusselbitar som är gjorda för att göra livet helt, så kommer vi inte ifrån att det hela tiden dyker upp andra bitar som försöker passa in och fixa ett helt annat motiv.


Idag har vi träffats. Pratat, fikat, gråtit, pratat och försökt komma fram till en lösning. 

Vi vet ju att vi inte vill.. Inte kan leva utan varandra.

Varför ska kärlek vara så svårt? Det enda vi vill är ju få en vardag tillsammans.

Kan inte våra barns andra föräldrar bara acceptera det?

Varför ska de sätta barnen i mitten?


Nu är det jul och vad gör de? 

Hans ex tvingar sig hem till hans föräldrar (de ser inte hur hon beteer sig utan tycker det är han som är småsint)

Mitt ex som har kidsen denna jul. Vägrar låta dem ens skypa under tiden de är hos honom. Han förbjuder dem att ta emot julkappar från oss. (Han är rädd att de ska tycka om min partner)


Resultatet blir att jag får sitta 100% ensam på jul. 

Jag har alfrig firat en jul i mitt liv med mindre än 11 personer. Nu ska jag inte ens få skypa med mina barn.

När jag sa detta fick jag det trevliga svaret.

"Så går det när man skiljer sig från mig och tror att man man kn***a någon annan"

Observera att jag lämnade honom för 10 år sedan pga att han misshandlade och våldtog mig flera gånger i veckan.


Varför barnen är hos honom? 

Svenskt rättsystem ansåg att barnen har rätt till båda sina föräldrar och att han "bara" dömdes för våld mot mig och 2 av barnen.


Phuuu nä nu bev jag irriterad igen. 

Tur att jag är tillräckligt trött för att kunna somna nu och sova hela natten. 

I morgon ska jag träffa min pusselbit och kanske att jag kan få en puss. 


Hur ska vi ta oss igenom detta? Det är 8 år tills hans yngste är myndig och inte längre har en mor som strular till det. 

Mina barn är större och kan snart påverka rätten om att kanske få bestämma mer själva.

   

(Bild lånad från internet)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillan - 31 januari 2021 14:56


En lång vecka är till ända. Möten med advokat, socialen och ny tjänst på jobbet. Allt är ett enda virrevarr med känslor tankar åsikter och idéer. Min advokat är en relativt ung man med god insikt om denna sortens ärende. Han gav trygga svar och...

Av Lillan - 27 januari 2021 12:15

Nu räcker det. Jag har fått nog. Strejken är inledd. Godsmottagningen är stängd och inga mer sorger eller problem mottages. När jag äntligen efter 6,5 veckor är tillbaks på jobbet. Jag har lyckats boka in en staycation med Mr älskling för att lad...

Av Lillan - 22 januari 2021 17:08

Sakta men säkert sjunker verkligheten in. Mitt barn kommer tas ifrån mig för att jag litat på myndigheterna. Jag söker efter en nål i en höstack och greppar efter alla sprickor i bergets lodräta vägg för att inte missa vad som kan bli räddninge...

Av Lillan - 21 januari 2021 14:10

Inatt blev det inte mycket sömn. Tankarna har snurrat fler varv än vad som borde vara möjligt. Jag ringde socialtjänsten för att bena ut några frågor och svaren jag fick är än mer chockande än den information jag fick igår. De anser bla att...

Av Lillan - 21 januari 2021 01:19

Knappt har jag påbörjat min återhämtning efter covid-19 så kommer det värsta samtalet i mitt liv. Socialen i min ursprungskommun meddelar att det inkommit anmälningar (alltså flertalet) mot mitt ex som är boendeförälder för vår yngste son. De h...

Presentation

SBSC är min blogg om att gå vidare i livet. När jag fyllde 45 fick jag ett armband av mina vänner med inskriptionen "She belived she could so she did" Det är nu mitt ledord i livet. Jag vet att jag kan och jag vill så let´s do it.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards