Alla inlägg den 4 januari 2021

Av Lillan - 4 januari 2021 23:24

Nu har jag haft snuva, hosta, huvudvärk och klåda i halsen och på kroppen i flera dagar. Även lite muskelvärk. Jag är trött och har fortsatt dålig aptit.

Ringde 1177 för att kolla om det är normalt efter mina medicinbyten.
Men nähä. Stora trumman drogs fram och nu ska jag testas för covid-19.
Men kan detta vara covid? Den tanken har inte tidigare slagit mig.
Förkyld är jag ofta. Influensa har jag inte haft på flera år så jag kan inte säga att jag minns hur det känns.

Så nu är det bara att invänta en liten taxi som kommer vilken dag som helst med ett hemtest.
Sen ska det rotas i svalget, näsan och spottas i en kopp. Fram till dess är det stanna hemma. Inte ens ta en promenad. Förstår du hur illa det är? Jag har just tagit tag i min ångest med rutiner som inkluderar en promenad varje dag. Om så bara runt kvarteret så ska jag ut varje dag.

Detta kommer få värre konsekvenser än jag tror jag kommer klara. Jag vill inte ner i gropen igen.
Snälla jag vet att det är någon som läser bloggen. Kom med något litet förslag på sysselsättning.
Förslag på film, serie, bok/ljudbok.

Mitt förråd på idéer är tomt efter 10 månader med bara vara hemma när jag inte jobbat.

Nu får det bli Stockholms blodbad innan jag förhoppningsvis kan somna.

Håll avstånd och hålll ut
Här kommer en cyber kram till den som vill ha.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

SBSC är min blogg om att gå vidare i livet. När jag fyllde 45 fick jag ett armband av mina vänner med inskriptionen "She belived she could so she did" Det är nu mitt ledord i livet. Jag vet att jag kan och jag vill så let´s do it.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards